Et utenlandsk selskap er en PFIC hvis den møter enten inntekts - eller aktivetesten som beskrevet nedenfor. Inntektstest. 75 eller flere av selskapene bruttoinntekt for skatteår er passiv inntekt (som definert i § 1297 b). Asset test. Minst 50 av den gjennomsnittlige andelen av eiendeler (bestemt i henhold til § 1297 (e)) av utenlandsk selskap i skatteåret er eiendeler som gir passiv inntekt eller som holdes for produksjon av passiv inntekt. Grunnlag for måling av eiendeler. Ved fastsettelse av PFIC-status ved bruk av eiendomsprøven, kan et utenlandsk selskap bruke justert basis dersom: Selskapet ikke er offentlig omsett i det skattepliktige året, og Selskapet er (a) et kontrollert utenlandsk selskap i henhold til § 957 (CFC) eller ( b) gjør valg til å bruke justert basis. Handelsforetak må bruke en rettferdig markedsverdi ved fastsettelse av PFIC-status ved bruk av eiendomsprøven. Se gjennom regelen. Når det bestemmes om et utenlandsk selskap som eier minst 25 (etter verdi) av et annet selskap, er et PFIC, blir utenlandsk selskap behandlet som om det hadde en proporsjonal andel av eiendelene og mottok direkte sin forholdsmessige andel av inntektene til 25- eller-mer eid selskap. CFC overlappingsregel. En 10 amerikansk aksjonær (definert i avsnitt 951 (b)) som inkluderer inntekt, vil den pro rata andel av subpart F inntekt for lager av CFC som også er en PFIC generelt ikke være underlagt PFIC-bestemmelsene for samme aksje i løpet av kvalifisert del av aksjonærens beholdningstid for aksjen i PFIC. Dette unntaket gjelder ikke for opsjonsholdere. For mer informasjon, se avsnitt 1297 (d). Attribusjonsreglene i § 1298 (a) (2) (B) vil fortsatt gjelde selv om utenlandsk aksjeselskap ikke behandles som en PFIC i forhold til aksjonæren i henhold til § 1297 (d). Skatteeffekter for aksjonærer i en 1291-fondsdeltakers § 1291-fond er underlagt spesielle regler når de mottar en overskytdsfordeling (definert nedenfor) fra eller anerkjenner gevinster ved salg eller disposisjon av aksjene i, en sektion 1291 fond. En distribusjon kan være delvis eller helt en overskytende fordeling. Hele gevinstbeløpet fra disposisjonen til et avsnitt 1291-fond behandles som en overskytdsfordeling. Overdriven distribusjoner. En overskytdsfordeling er den delen av fordelingen som er mottatt fra et 1291-fondskonto i det nåværende skatteår som er større enn 125 av de gjennomsnittlige utdelingene mottatt for aksjer i løpet av de tre foregående skatteårene (eller, hvis det er kortere, Andelen av aksjonærene som eier perioden før inneværende skatteår). Ingen del av en distribusjon mottatt eller ansatt mottatt i løpet av det første skatteåret av aksjeeiernes beholdningstidspunkt vil bli behandlet som en overskytdsfordeling. Overskuddsfordelingen er bestemt per aksje og tildeles hver dag i aksjeeierens beholdningstid. Se avsnitt 1291 (b) (3) for justeringer som gjøres ved å bestemme om en fordeling er en overskytdsfordeling. Deler av en overskytdsfordeling behandles forskjellig. De delene som er tildelt dagene i inneværende skatteår og aksjonærene skatteår i sin holdingsperiode før utenlandsk selskap kvalifisert som PFIC (pre-PFIC år), blir beskattet som ordinær inntekt. De delene som er tildelt dagene i aksjonærens skatteår (unntatt det nåværende skatteår) i sin opptjeningsperiode når utenlandsk aksjeselskap var en PFIC, inngår ikke i inntekten, men er underlagt særskilt skatt og rentebelastning fastsatt i seksjon 1291 (c). Se instruksjonene for del V, senere. Unntatte organisasjoner. Dersom en aksjeeier i en PFIC er en skattefri organisasjon, gjelder reglene i § 1291 bare dersom et utbytte fra PFIC ville være skattepliktig til aksjonæren under underkapittel F. Koordinering av marked-til-markedsregimer med § 1291. Aksjonærer i en PFIC som er merket til markedet i henhold til § 1296 eller annen kodeavsetning, kan være underlagt § 1291 i det første skatteår hvor aksjonæren markerer for å markedsføre PFIC-aksjen. Se forskriftens avsnitt 1.1291-1 (c) (4) og 1.1296-1 (i). Etter at en PFIC-aksjonær velger å merke aksjene til markedet i henhold til § 1296, vil aksjonæren enten: Inkluderer i inntekt hvert år et beløp som er lik det eventuelle merverdier av den virkelige markedsverdien av PFIC-aksjen fra slutten av skatteplikten år over aksjonærene justert grunnlag i slike aksjer, eller tillates et fradrag lik det minste av: Overskuddet, om noen, av det justerte grunnlaget for PFIC-aksjen over sin virkelige markedsverdi ved utgangen av skatteåret, eller Overskuddet, om noen, av mengden av markeds-til-gevinst som inngår i PFIC-aksjonærens bruttoinntekt for tidligere skatteår, over beløpet tillot slik PFIC-aksjonær som et fradrag for tap med hensyn til slik aksje for tidligere skattepliktige år. Se instruksjonene for del II, valg C og del IV senere, for mer informasjon, inkludert spesielle regler som kan gjelde i året at et mark8208to8208markedsvalg velges. Grunnjustering. Hvis aksjene holdes direkte, forhøyes aksjonærens justerte basis i PFIC-aksjen med beløpet som er inkludert i inntekt og reduseres med eventuelle fradrag. Hvis aksjen eies indirekte gjennom utenlandske enheter, se forskrift § 1.1296-1 (d) (2). Tilleggsinformasjon Påkrevd Rapportering av opplysningsopplysninger. En QEFs 10 prosentaksjonær (etter stemme eller verdi) kan også bli pålagt å sende skjema 8886 dersom QEF anses å ha deltatt i en rapporterbar transaksjon i henhold til forskriften § 1.6011-4 (c) (3) (i) (G). Se Form 8886, Rapporterbar Transaksjonsopplysningserklæring og Forskrift § 1.6011-4 for ytterligere informasjon. Passiv utenlandsk investeringsselskap - PFIC Hva er et passivt utenlandsk investeringsselskap? PFIC Et passivt utenlandsk investeringsselskap (PFIC) er et utenlandsk selskap som utviser enten en av to forhold. Den første betingelsen, basert på inntekt, er at minst 75 av selskapets bruttoinntekt er passiv, inntekt som kommer fra investeringer i stedet for fra selskapets vanlige forretningsvirksomhet. Den andre betingelsen som bestemmer et selskap som en PFIC, basert på eiendeler, er at minst 50 av selskapets eiendeler er investeringer som gir inntekt i form av opptjente renter, utbytte eller kapitalgevinster. BREAKING DOWN Passiv utenlandsk investeringsselskap - PFIC PFICs, som definert i skattekoden for Internal Revenue Service (IRS), inkluderer utenlandsk fond. partnerskap og andre sammenslåtte investeringsvogner som har minst en amerikansk aksjonær. Flertallet av investorer i PFICs må betale høyere personlig inntektsskattesats på alle fordelinger og gevinster som følge av økning i aksjeverdier, uansett om den lavere kapitalgevinstskattesatsen vanligvis vil gjelde for slike inntekter dersom den stammer fra investeringer i en USA-basert selskap. Historien om PFICs PFICs ble anerkjent gjennom skattereformer i 1986, som ble utformet for å lukke et skattebrønn som noen amerikanske skattebetalere brukte for å beskytte offshore-investeringer fra amerikansk skatt. De etablerte skattereformene søkte ikke bare å lukke smutthullet og bringe slike investeringer under amerikansk skatt, men også å beskatte slike investeringer til høye priser, for å hindre amerikanske skattebetalere i å gjøre dem. PFICs og IRS Investments utpekt som PFICs er underlagt strenge og ekstremt kompliserte skattemessige retningslinjer fra Internal Revenue Service. avgrenset i avsnitt 1291 til 1297 i den amerikanske inntektsskattekoden. PFIC selv, samt aksjonærer, er pålagt å opprettholde nøyaktige registreringer av alle transaksjoner knyttet til PFIC, for eksempel aksjekursbasis, eventuell utbytte mottatt og ufordelte inntekter som PFIC kan tjene. Et eksempel på den strenge skattebehandlingen på aksjer i et PFIC er gitt av retningslinjene om kostnadsgrunnlag. Med nesten enhver annen omsettbar sikkerhet eller annen eiendel tillates en person som arver aksjer, av IRS å øke kostnadsgrunnlaget for aksjene til virkelig verdi på arvstidspunktet. Stigningen i kostnadsgrunnlag er imidlertid ikke typisk tillatt når det gjelder aksjer i en PFIC. I tillegg er det ofte en utfordrende og forvirrende prosess å bestemme akseptabel kostnadsgrunnlag for aksjer i en PFIC. Det er noen alternativer for en investor i en PFIC som kan redusere skattesatsen på sine aksjer, for eksempel å søke å få en PFIC-investering anerkjent som kvalifisert valgfond (QEF). Det kan imidlertid føre til andre skattemessige problemer for aksjonærene. Form 8621, skatteformularen som PFIC-investorer er pålagt å fylle ut, er en lang, komplisert form som IRS selv anslag kan ta mer enn 40 timer å fylle ut. Av denne grunn alene, er PFIC-investorer generelt anbefalt å få en skattemessig til å fullføre skjemaet for dem. Gode nyheter for passive utenlandske investeringsselskapets aksjonærer Internal Revenue Service og Treasury Department har nylig utstedt midlertidig (TD 9650) og foreslått (REG-140974 -11) forskrifter (2013 midlertidige forskrifter) som gir passiv utenlandsk investeringsselskap (PFIC) veiledning for skatteår som slutter 31. desember 2013 og dermed gjelder for 2013-kalenderårets skattebetalere. Områdene som omfattes, omfatter fastsettelse av eierskap av en PFIC, årlige arkiveringskrav og unntak fra innleveringskravene. PFIC-definisjon og Form 8621-krav En PFIC brukes primært som et passivt investeringsbil. Karakterisering av et utenlandsk selskap som en PFIC bestemmes av tilfredsstillelse av enten en inntekts - eller eiendomstest. Inntektstesten krever at 75 prosent eller mer av en utenlandsk selskaps bruttoinntekt består av passiv inntekt. Aktivtesten krever minst 50 prosent av gjennomsnittlig eiendeler for utenlandske selskaper (basert på enten verdi eller, under visse omstendigheter, justert skattegrunnlag) holdt i skatteåret, produserer passiv inntekt. Vanligvis defineres passiv inntekt til å omfatte utbytte, renter, leietak, royalties, livrenter, visse personlige tjenesteavtaler, inntekt fra frivillige hovedkontrakter og visse gevinster fra salg av eiendom. Leieavgifter og royalties som kommer fra en aktiv handel eller virksomhet er utelukket fra definisjonen av passiv inntekt. Generelt kan amerikanske personer som eier aksjer, en aksjefond av en PFIC, bli utsatt for skatt på høyeste marginalpriser, pluss en rentegodtgjørelse, på visse utdelinger og disposisjoner av PFIC-aksjen. Selv en indirekte eier av PFIC-aksjen kan være underlagt regimet. Både gevinsten fra en disposisjon og en målrettet fordeling (referert til som en overskytdsfordeling) blir ofte beskattet med høyeste marginale rente uten hensyn til skattemessige egenskaper hos PFIC-aksjeeieren (for eksempel å ignorere nettotablert tap). En rentegodtgjørelse påløper også på grunnlag av eierandelens eierperiode for PFIC-aksjen. En skattebetaler kan unngå regimet ved å rense PFIC-taintet ved et ansett salgsvalg, et valget som er valgt utbytte eller ved to alternative valg: (1) det kvalifiserte valgfondet (QEF) eller (2) Mark-to-Market valg. Dersom et QEF-valg er gjort, inkluderer en skattyter vanligvis inntekt hvert år sin pro rata andel av PFICrsquos ordinære inntjening og sin pro rata andel av PFICrsquos nettovinst. Skattebetalere som har omsatt PFIC-aksjer, kan gjøre mark-to-market valg til å inkludere årlig i bruttoinntekt, overskytelsen av den rettferdige markedsverdien over PFIC stockrsquos justert basis (eller under visse omstendigheter ta fradrag dersom justert grunnlag er større enn rettferdig markedsverdi). PFIC direkte eller indirekte aksjonærer som mottar en overskytende fordeling fra en PFIC, avhender sine aksjer, eller foretar valg for å rense sin aksje (dvs. QEF valg eller mark-to-market valg) er pålagt å sende skjema 8621. PFIC rapportering kan duplisere rapportering kreves etter § 6038D (spesifisert utenlandsk finansiell eiendomsrapportering på skjema 8938). Som et resultat begrenser seksjon 6038D den dupliserte rapporteringen. I tillegg er seksjonen 6501 (c) (8) kryssreferanser i henhold til § 1298 (f) arkiveringskrav, hvilket betyr at begrensningsloven ikke begynner før skjema 8621 er arkivert. Manglende oppfyllelse av disse kravene kan føre til betydelige straffer. Hyringsinsentiver for å gjenoppta sysselsettingsloven fra 2010 (HIRE Act) pålagde et årlig rapporteringskrav for aksjonærer i PFICs. I juli 2011 utstedte IRS kunngjøringen 2011-55 og annonserte sin intensjon om å utstede regelverk som implementerer de årlige PFIC-rapporteringsreglene og revidere skjema 8621. Samtidig suspenderte IRS årlig rapporteringskrav til utgivelsen av den reviderte formen for PFIC innehavere som ikke var forpliktet til å arkivere under de gjeldende instruksjonene i henhold til § 1298 (f). IRS gjorde det klart på den tiden at det skulle kreves innlevering av en Form 8621 for de suspenderte årene når den nye Form 8621 ble utstedt. Unntak og velkommen lettelse De midlertidige forordninger fra 2013 klargjør definisjonen av PFIC-aksjonærer og deres rapporteringskrav for skatteår som slutter 31. desember 2013 og deretter. Forskriften definerer hvem som er en direkte eller indirekte PFIC-aksjonær, inkludert de som har eierskap gjennom C-selskaper, partnerskap, S-selskaper, eiendommer, ikke-grantor trusts og grantor trusts. De definerer også pedigreed kvalifiserende valgfond og § 1291 midler. IRS annonserte i forskriftene at skattebetalere unntatt fra innlevering under IRS Notice 2011-55 ikke trenger å sende skjema 8621 for noen av de suspenderte årene (2011 og 2012), selv om kunngjøringen 2011-55 indikerte at de ville bli pålagt å arkivere. De midlertidige forskriftene i 2013 inneholder også personer som er fritatt for innlevering, for eksempel visse skattefrie enheter, og etablere et nytt de minimis-terskelbeløp. Dersom terskelen ikke er oppfylt på den siste dagen i aksjeeierens regnskapsår, er det ikke nødvendig med innlevering, med mindre investorene enten mottok en overskytdsfordeling eller foretatt et valg eller valg fra marked til marked. Ingen rapportering kreves dersom aggregatverdien av alle PFIC-aksjer eid direkte eller indirekte av aksjonæren, er 25 000 eller mindre (50 000 dersom gifte saksbehandlingen i fellesskap og begge ektefeller eier aksjen) eller om aksjonæren indirekte eier 5 000 eller mindre av en sektion 1291 fondsbestand. Ved å bestemme verdien av disse midlene kan aksjonæren stole på periodiske kontoutskrifter med mindre de har faktisk kunnskap eller tilgjengelig informasjon om at slike utsagn ikke gjenspeiler et rimelig estimat av PFICrsquos-verdien. De midlertidige forskriftene i 2013 har detaljerte regler for hvordan du kan beregne eierinteresser holdt gjennom andre enheter. Det kan imidlertid være uklart om amerikanske personer som fordelaktig eier PFIC-aksjer gjennom enkelte enheter, behandles som aksjonærer i enhver PFIC. Enkelte duplikative arkivering er eliminert. Innlevering er ikke nødvendig når en amerikansk investor eier PFIC-lager gjennom en annen amerikansk person som rettidig registrerer et skjema 8621, og når den amerikanske investor er pålagt å inkludere et beløp i inntekt under QEF eller Mark-to-Market-regler med hensyn til PFIC-aksjen holdt gjennom den andre amerikanske personen. Forskriftene angir om en amerikansk person må sende skjema 8621 i henhold til § 1298 (f). En separat form 8621 skal bli arkivert for hver PFIC eid, med unntak av at den amerikanske personen sender en felles retur med hisher ektefelle, kan en enkelt form 8621 bli arkivert med respekt for samme PFIC hvis eid av hver ektefelle. Konklusjon De midlertidige forordninger i 2013 er gode nyheter for personer som investerer i et amerikansk hedgefond eller et amerikansk private equity-fond hvor den amerikanske enheten eier interesser i utenlandske midler som er PFICs. Færre enn forventede individuelle investorer i et hedgefond eller private equity-fond er pålagt å sende skjema 8621 dersom US-fondet selv har arkivert Form 8621 og enkeltpersoner har QEF eller mark-to-market valg på plass. For ytterligere informasjon om Form 8621 krav, eller for å lære hvordan Baker Tilly eiendomsadministrasjon spesialister kan hjelpe, kontakt vårt team. Be Philip S. Gross Opprinnelig publisert av Journal of Taxation of Investments. Februar 2004. Amerikanske investorer blir ofte konfrontert med spørsmålet om å investere i et offshore investeringsselskap, og hedgefondsledere konfronteres ofte med spørsmålet om å etablere et innenlandsk fond, et offshorefond eller begge deler. Vanligvis investerer amerikanske skattefritakte investorer og utenlandske investorer i et ledende parallelt offshore hedgefond eller offshore feederfond som er klassifisert som et selskap for amerikanske føderale inntektsskattemessige formål. Konvensjonell visdom er at amerikanske skattepliktige investorer investerer i lederne parallelle innenlandske fond eller innenlandske feederfunn som er klassifisert som et partnerskap for amerikanske føderale inntektsskattemessige formål. Men konvensjonell visdom er ikke alltid klok. Denne artikkelen diskuterer skatteproblemene som en amerikansk investor bør vurdere når man investerer i et offshore-fond (og som en følge av hva en hedgefondssjef bør vurdere når strukturering av sine midler) med særlig fokus på de ulike PFIC (dvs. passiv utenlandsk investering selskap) valg som er potensielt tilgjengelig for en amerikansk investor, og fremhever potensielle skattefordel, selv om det er noe motstridende, av amerikanske investorer som investerer i offshore-fond snarere enn i innenlandske midler. En PFIC er en ikke-USA-enhet som er klassifisert som et aksjeselskap for amerikanske føderale inntektsskatt i henhold til IRC Sections 7701 og Reg. 301-7701.3 og som oppfyller en bruttoinntektstest eller en eiendelstest fremsatt i § 1297 (a). Bruttoinntektstesten er oppfylt dersom 75 eller flere av enhetens bruttoinntekt for skatteåret er passiv inntekt, eiendelprøven er oppfylt dersom 50 eller flere av enhetens eiendeler produserer passiv inntekt eller holdes for produksjon av passiv inntekt. Et sikringsfond er et privatkassert investeringsselskap som vanligvis ikke er registrert hos Securities Exchange Commission, og er rettet mot institusjonelle investorer og høye nettoverdige investorer. Et sikringsfond kjøper og selger vanligvis verdipapirer for egen regning. Disse private investeringsfondene har ulike investerings - eller handelsstrategier, og av historiske årsaker er det generelt referert til som quothedge fundsquot, selv om deres strategier ikke kan omfatte sikring. De fleste offshore hedgefond (annet enn hovedfond i en master-feeder struktur) er PFICs, og denne artikkelen antar at eventuelle offshore-midler diskutert her er PFICs. Denne artikkelen utgår også fra at de offshore-fondene som diskuteres her, ikke anses for å være engasjert i en handel eller virksomhet i USA for amerikanske føderale, statslige og lokale inntektsskattemessige formål. I dette henseende stoler amerikanske ledere generelt på en kvartssikker havnekvot i henhold til § 864 for handelsbeholdninger og verdipapirer for egen konto eller for handel med bestemte varer for egen konto. Når man vurderer bruk av en PFIC, er det avgjørende at et fond ikke anses å være engasjert i en amerikansk handel eller virksomhet, og enhver risiko knyttet til dette må veies mot fordelene ved å benytte en PFIC. Amerikanske skattefrie investorer Amerikanske skattefrie investorer inkluderer for eksempel offentlige veldedighetsorganisasjoner, private stiftelser, individuelle pensjonsregnskap, universitetspenninger og pensjonsordninger. Amerikanske skattefrie enheter er generelt ikke underlagt amerikansk føderal inntektsskatt, bortsett fra at de er underlagt amerikansk føderal inntektsskatt på ikke-relatert skattepliktig inntekt (UBTI), som er definert i avsnitt 512. UBTI inkluderer ikke-relatert gjeldsfinansiert inntekt, som er definert i avsnitt 514. Hvis en amerikansk skattefrit investor investerer i et innenlandsk sikringsfond (dvs. en klassifisert som et partnerskap for amerikansk føderal skatt), og fondet bruker innflytelse (dvs. låner penger), en del av amerikansk skatt - exempt investorer inntekter fra fondet ville være UBTI. I motsetning dersom en amerikansk skattefritak investor investerer i et offshore hedgefond (som er klassifisert som et selskap for amerikansk føderal inntektsskatt), ville ingen av de amerikanske skattefrie investorene inntekter fra fondet være UBTI selv om fondet bruker innflytelse (unntatt hvis investoren bruker innflytelse til å investere i fondet). Denne artikkelen antar at enhver investering fra en amerikansk skattefritak investor ikke er en selvbetjent investering (hvor investoren låner penger og deretter investerer i fondet). En investert investering vil føre til at noen av inntektene fra et innenlandsk eller offshore-fond blir UBTI, selv om fondet selv ikke bruker noen innflytelse. På grunn av UBTI, og fordi mange hedgefond bruker utbytte, investerer amerikanske skattefrie investorer generelt i offshore-fond for ikke å ha en investering i et fond for å opprette UBTI. Forutsatt at amerikanske skattefrie investorer investerer i fondet, vil det ikke føre til UBTI, de PFIC-problemene som er omtalt nedenfor, vil ikke gjelde for en amerikansk skattefritaket investor. Fondforvalter foretrekker også generelt at en amerikansk skattefrit investor investerer i offshorefondet fordi han eller hun ofte kan utsette kompensasjon i forhold til et offshorefond, men ikke med hensyn til et innenlandsk fond. Av denne grunn vil mange hedgefondforvaltere foretrekke at deres utenlandske og amerikanske skattefrie investorer (og muligens deres amerikanske skattepliktige investorer) investerer i deres offshorefond. Det har vært nyere lovforslag som kan begrense om eller hvordan en leder kan utsette kompensasjon, og enhver fondsleder som vurderer å utsette kompensasjonsbehov, skal undersøke dette emnet i nærmere detalj med sine skattemessige rådgivere. Amerikanske skattepliktige investorer og PFICs En amerikansk skattepliktig investor vil generelt investere i et innenlandsk fond, som er klassifisert som et partnerskap for amerikansk føderal skatt, og vil være skattepliktig på sin fordelende andel av inntekten fra fondet. En skattepliktig investor vil gjerne inkludere sin distribusjonsandel av fondinntektene i sin inntekt for føderal inntektsskatt og for statlig og lokal inntektsskatt i statlige og lokale jurisdiksjoner der han er bosatt. Fordi selve fondet, som er beskattet som et partnerskap, ikke selv er gjenstand for inntektsskatt, resulterer denne strukturen i et nivå på skatt, på investornivå, på fondinntektene. Hvis en skattepliktig investor investerer i et offshorefond, vil PFIC-reglene gjelde med hensyn til investorens investering. 1 amerikanske skattepliktige investorer frykter ofte PFIC-reglene. PFIC-reglene er generelt utformet for å motvirke investeringer offshore og for å hente tidsverdien av penger for utsatt betaling av inntektsskatt på en offshore-investering. PFIC-reglene gir ulike skattevalg som kan gjøres med hensyn til investeringer i PFICs. Ingen valg gjort. Hvis en amerikansk skattepliktig investor investerer i et offshore-fond og ikke foretar valg av valgfritt valg, vil utdelinger eller innløsninger med hensyn til denne investeringen utløse ordinær inntekt, og i komplekse regler vil det bli pålagt en rentebetaling til fordel for utsatt skatt på inntekt fra Investeringen i fondet. 2 Hvis en amerikansk person investerer i million i et offshore-fond og ikke mottar utbetalinger fra fondet før aksjene er innløst i år 5, da han mottar 2 millioner, blir den 1 million avkastningen på investeringen spredt likt over De fem årene av investeringen hans (200 000 per år) og renter pålagt inntektsskatt til tidligere år. Alle inntekter fra PFIC-investeringen som er tildelt inneværende år eller fordeles til tidligere år, ville være ordinær inntekt, beskattet til ordinære skattesatser, selv om underliggende inntekter var kapitalgevinst. Rente på utsatt skatt er ikke fradragsberettiget av en privat investor siden den betraktes som personlig interesse. Renten for kalenderkvartalet som begynte 1. oktober 2003, er 4, som er renten på underbetalingene i henhold til § 6601, og er relativt relativ lav. 3 QEF Valg. Det kvalifiserte valgfondet valg (quotQEF Electionquot) er et valg etter § 1295 hvor en investor inkluderer inntekter fra PFIC på en nåværende basis. Valget er gjort på investor-by-investor basis og får investor til å inkludere sin del av fondets nåværende inntjening og overskudd i inntekt og inntekten er langsiktig kapitalgevinstinntekt i omfanget av hans pro rata andel av fondsnettet kapitalgevinst (dvs. netto langsiktig gevinst minus netto kortsiktig kapital tap) og ordinær inntekt i gjenværende omfang. Tap (dvs. negativ inntjening og fortjeneste) gjennomføres ikke. Fondets fortjeneste og fortjeneste bestemmes på grunnlag av skattepliktig inntekt. En negativ faktor for å bestemme inntjening og fortjeneste er at, som med fastsettelse av skattepliktig inntekt, utsatt kompensasjon (dvs. gebyret til fondets investeringsforvalter som utsatt av lederen) ikke er fradragsberettiget til det er betalt (det er imidlertid fradragsberettiget dersom det betales innen 2-12 måneder etter utgangen av skatteåret). En løsning, hvis det er fastslått at det er foretrukket at amerikanske skattepliktige investorer investerer offshore, som omtalt nedenfor, er å ha et offshore-fond utelukkende for amerikanske skattepliktige investorer og et annet offshore-fond for amerikanske skattefrie og utenlandske investorer, slik at USA skattepliktig investorer blir ikke rammet av skatt på utsatt kompensasjon. En annen negativ faktor er at underliggende kvalifisert utbytteinntekt (QDI), som er skattepliktig til ikke-amerikanske investorer med en 15 føderal rente, ikke går gjennom som QDI. Videre er fondet underlagt 30 amerikanske kildeskatt på inntektsinntekt fra USA, inkludert QDI. QEF Valg Plus Valg å utsette betaling av skatter. Dette valget, i henhold til § 1294, gjør det mulig for en person som gjør QEF-valget til å betale sine skatter når han mottar distribusjoner fra PFIC eller avhende noen eller alle sine aksjer i PFIC. Skatten ville bli betalt med renter, men dette valget gjør det mulig for skattebetaleren å dra nytte av den underliggende netto langsiktige realisasjonsgevinsten og gjør det mulig for skattyter å realisere gevinst ved disposisjon av sine aksjer i den utstrekning hans gevinst overstiger hans del av PFICs ordinære inntjening og fortjeneste. PFIC Mark-to-Market valg. Dette valget, i henhold til § 1296, tillater at en person velger å markedsføre sin investering i visse PFICs som er å anerkjenne økningen i verdien av sine PFIC-aksjer ved utgangen av hvert skatteår som vanlig inntekt, og til omfanget av tidligere gevinster ble anerkjent for å gjenkjenne nedgangen i verdien av sine PFIC-aksjer ved utgangen av hvert år. Dette valget, samtidig som inntektene blir vanlige, unngår rentegodtgjørelsen. Dette valget er bare tilgjengelig med hensyn til PFIC-aksjer som handler på et marked, og det vil derfor generelt ikke være tilgjengelig med hensyn til de fleste hedgefond. Dette valget er et annet valg enn mark-til-markedsvalget i henhold til § 475. Generelt gir Seksjon 475-valget en næringsdrivende i verdipapirer til å markere sine verdipapirer ved utgangen av hvert år, bortsett fra verdipapirer som er spesifikt identifisert som holdt for investering. Seksjonen 475 valg ville gjelde for investeringer i PFICs i den utstrekning de er holdt av en næringsdrivende i sin tradingvirksomhet. PFIC Planning - Affirmative Skattefordeler ved Investering i en PFIC Mens en investering i en PFIC eller strukturering av et fond som en PFIC generelt betyr dårlige ting fra et skatteperspektiv, overraskende, kan de faktisk være gode skatteplanleggingsbiler under visse omstendigheter. Unngå Trader v. Investor Issue. Et viktig problem som ofte konfronterer et fond er om en fondsstrategi utgjør en handel eller en investor for inntektsskatt. Dersom et fond betraktes som investor, kan visse skattebegrensninger gjelde for sine investorer, slik som 2 etasje på diverse spesifiserte fradrag i henhold til § 67, 3 utfasning etter § 68, frafall av fradrag for diverse spesifiserte fradrag for alternativ minimum skattemessige formål i henhold til § 56 (b), og statlige og lokale fradragsbegrensninger på spesifiserte fradrag. Mange hedgefond bør klart betraktes som handelsmenn, men de juridiske standarder for å avgjøre om noen er en handelsmann eller investor er ikke helt klart. Den generelle forståelsen er at en næringsdrivende kjøper og selger verdipapirer til kortsiktige gevinster. Men hvor korte verdipapirer må holdes og hvor ofte verdipapirer skal handles, er ikke klare. Også den siste reduksjonen i skattesatsen som gjelder for langsiktige kapitalgevinster og kvalifisert utbytteinntekt, kan sette press på midler for å gjenkjenne disse typer inntekt, men disse inntektsformene vil generelt ikke bli vurdert som inntekt av næringsdrivende type. Ved å bruke en PFIC, unngår man det som handler mot investor, og dermed unngår eksponering for slike begrensninger på fradrag. Dette resultatet er nådd på grunn av hvordan inntjening og fortjeneste vil bli bestemt. Alle utgifter, inkludert utgifter som ellers ville være diverse spesifiserte fradrag og inkludert investeringsrenteutgifter, som ellers ville være underlagt egne fradragsgrenser i henhold til § 163 (d), ville være fradragsberettiget ved fastsettelse av PFICs inntjening og fortjeneste som er den generelle begrensningen på mengden av inntekt som inngår i investorens inntekter. For midler som er klart betraktede investorer og ikke forhandlere, kan dette være en betydelig fordel for amerikanske skattepliktige investorer. Slike amerikanske skattepliktige investorer vil trolig gjøre QEF-valget slik at netto langsiktige kapitalgevinster går gjennom, særlig i lys av den nylig reduserte sats på 15 på langsiktige kapitalgevinster. For eksempel antar et fond som anses å være en investor, tildeler inntekt på 1.000.000 og diverse spesifiserte fradrag på 150.000 til Investor A. Hvis Investor A er underlagt en kombinert skattesats på 40 og ikke mottar noen fordel for å trekke fra diverse spesifiserte fradrag, ville Investor A pådra seg en 400 000 skatt på inntektene fra fondet. Hvis fonden i stedet var en PFIC, og Investor A gjorde et QEF-valg, ville han pådra seg en skatt på inntektene fra fondet på bare 340 000 (40 x 850 000), for en 60 000 besparelser. Som nevnt ovenfor, hvis en leder ønsker å utsette avgifter i forhold til utenlandske og skattemessige investorer, men ikke med hensyn til skattepliktig investorer fordi kompensasjonen ikke ville være fradragsberettiget ved fastsettelse av inntjening og fortjeneste til betaling, kunne lederen ha et offshore-fond for utenlandske og skattefrie investorer og et annet offshore-fond for skattepliktige investorer eller muligens forskjellige aksjeklasser i samme fond. Også med hensyn til amerikanske skattepliktige investorer, hvis lederen vil motta en spesiell tildeling av underliggende inntekter og dermed få gjennomstrømming av karakteren til den underliggende inntekten, kan han sette opp et offshore feederfond for de amerikanske skattepliktige investorene og at fondet kunne strømme inn i et masterfond hvorfra lederen mottar en spesiell tildeling. Å være en PFIC som en investor kan foreta et QEF-valg krever imidlertid at et fond gir visse opplysninger til sine investorer, men har litt kompleksitet og legger til noen administrative kostnader. For example, electing shareholders would need to make an election on Form 8621 4 and in some cases may need to file Form 5471 5 where a U. S. shareholder owns 10 or more by vote or value of a PFIC. Also, it is crucial that the PFIC avoid being classified as a controlled foreign corporation and therefore ownership of the fund may need to be monitored. However, these concerns may be outweighed by the benefits if the deductibility limitations on investors is a big concern. Minimize Tax Shelter Reporting Requirements . Tax shelter reporting regulations issued in February 2003 can apply to hedge funds even though hedge funds and their transactions would generally not be thought of as tax shelters. The application of the regulations to offshore funds, however, is more narrow than their application to domestic funds and therefore using an offshore fund instead of a domestic fund may minimize the tax shelter reporting requirements of a fund and its investors. Avoid Doing Business in Certain States . In some states, it is not clear whether partners in a domestic fund would be subject to tax in a state where the fund might be considered doing business. Certain states, however, such as New York State, Connecticut, and California, have clear exceptions for nonresident individuals who are limited partners in a partnership which buys and sells securities for its own account and for corporations formed in other states which are limited partners in investment partnerships. Unfortunately, in some states it is not clear whether limited partners are subject to state tax solely as a result of their investment in a fund. Using a PFIC can avoid this issue either by there being an exception for a non-U. S. corporation (which is sometimes referred to as an alien corporation) that qualifies for the trading for ones own account safe harbor for federal income tax purposes or by there not being an explicit state safe harbor for such a corporation but where the states corporate taxable income starts with a corporations federal taxable income, which would be zero, and there is no addback for income excluded for federal tax purposes. Nonresident investors in a PFIC managed in such a state would not be subject to tax in the state and the PFIC would also not be subject to tax in the state. Avoid State and Local Income Tax. A possibly more aggressive use of a PFIC is that PFIC income, for which no QEF election is made and which is allocated to prior taxable years, is not included in federal taxable income when received. 6 Rather, tax and interest are computed on PFIC income allocated to prior years and that amount is added to the federal income tax computed on the investors federal taxable income Nowhere is such income included in federal taxable income. Many states base their taxable income on federal taxable income and the PFIC income allocated to prior years would not be includible in the federal taxable income base and hence may not be includible in state taxable income. Also, some states may tax only certain types of income including dividend income but would not tax other types of income such as PFIC income which would generally flow through on the other income line, Line 21 of Form 1040. Avoid State Partnership Fees. Another possible benefit is that a PFIC can avoid certain state taxes or fees on partnerships and limited liability companies. For example, New Jersey enacted a 150 per partner fee in 2002. For a fund with 100 partners, that is 15,000 per year. An offshore fund is not subject to the 150 per partner fee (although it might be subject to a minimum fee of 500 per year even though it is not subject to New Jersey tax on income because of a trading for ones own account exception for non-U. S. corporations). Therefore, use of an offshore corporation could avoid the per partner fee, which has upset many New Jersey taxpayers and practitioners. Avoid Taxes While Compounding Tax-Free At a High Return . Another use of a PFIC is where an investor believes that an investment will have an economic return significantly greater than the grossed-up PFIC interest charge. The current PFIC interest charge, which can vary over time, is 4 for the quarter that began on October 1, 2003, as mentioned above. Assuming a 40 tax rate, the grossed-up amount would be 6.66. If an investment in a PFIC is expected to earn more than 6.66 annually, it might be worthwhile to invest in a PFIC and not make the QEF election since the after-tax return is expected to exceed the income tax carrying charge of the investment. If you combine this with the above state and local planning techniques and the tax benefits of not being subject to the limitations on deductions for investors, the expected return might not have to be very high in order to make this worthwhile. Complexity and Planning The PFIC regime is very complex and has many nuances but this complex and nuanced regime can indeed offer tax opportunities in certain circumstances. The PFIC regime should be considered by hedge fund managers and advisors in certain circumstances when they are structuring their funds and as their funds mature and confront certain tax issues and should be considered by investors when they are determining where and how to invest in a fund. 1 Some offshore funds prohibit U. S. taxable investors from investing in them. There are U. S. securities law issues with respect to U. S. individuals investing in non-U. S. funds. This article does not discuss securities issues or any other non-tax issues that may arise in setting up, operating or investing in an offshore fund which accepts U. S. taxable investors. Obviously, these issues would need to be considered in addition to tax issues.
No comments:
Post a Comment